aktualności, Kwartalnik

Jesienne wydanie 3.2024

Można powiedzieć, że jesienny numer jest dedykowany Robertowi Bondarze, kierownikowi baletu Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, artyście, który w ostatnich latach zyskał znaczącą pozycję na rodzimej scenie. Dodatkowo przeczytacie o filmie baletowym Anny Hop zrealizowanym dla francuskiej TV Arte Concert a także o sztuce i interpretacji roli „Giselle” w wykonaniu Olgi Spiesiwcewej. Żeby tak wprowadzić Państwa oczekiwania w jesienno-zaduszkowy nastrój dodatkowo zapraszamy do zadumy nad pozycją kierownik baletu – przedstawiamy analizę zawodową tego stanowiska w Polsce.

Zapraszamy do przeczytania wywiadów z Robertem Bondarą i z Bartkiem Woszczyńskim, oraz do wnikliwej recenzji „Słownika tańca współczesnego” – największej tego typu publikacji na naszym rynku książki o tańcu!

Czytaj numer

Foto: Artur Kos Zdj. Ballet in Cities | Paryż | Balet: Emilia Szuwalska

SPIS TREŚCI nr 3.2024

ROZMOWA

Pracujemy, aby odczarować liczne stereotypy wokół baletu. Rozmowa z Robertem Bondarą, kierownikiem baletu Teatru Wielkiego im. S. Moniuszki w Poznaniu – Anna Królica

Czynić świat lepszym – o teatrze Bartka Woszczyńskiego – Justyna Stanisławska

SZTUKA

Przypadek Dory – Ewa Kretkowska

Giselle po drugiej stronie lustra – Małgorzata Cierlik

SYLWETKA

Pracowity Artysta. Robert Bondara – Ewa Kretkowska

Jubileusz 125 rocznicy urodzin Leona Wójcikowskiego – Alicja Iwańska

Wcielenie baletowego perfekcjonizmu – Marianela Núñez – Małgorzata Cierlik

EDUKACJA

Rola i znaczenie kierownika baletu – Marta Seredyńska

VARIA

Refleksyjnie i dowcipnie – sezon baletowy 2023/24 na polskich scenach – K. Gardzina

Propozycje teatrów na sezon 2024/25 – Małgorzata Cierlik

RECENZJA

Abstrakcja w tańcu… Czy to możliwe? – Anna Królica

Polska publikacja leksykograficzna – Alicja Iwańska