Można powiedzieć, że jesienny numer jest dedykowany Robertowi Bondarze, kierownikowi baletu Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, artyście, który w ostatnich latach zyskał znaczącą pozycję na rodzimej scenie. Dodatkowo przeczytacie o filmie baletowym Anny Hop zrealizowanym dla francuskiej TV Arte Concert a także o sztuce i interpretacji roli „Giselle” w wykonaniu Olgi Spiesiwcewej. Żeby tak wprowadzić Państwa oczekiwania w jesienno-zaduszkowy nastrój dodatkowo zapraszamy do zadumy nad pozycją kierownik baletu – przedstawiamy analizę zawodową tego stanowiska w Polsce.
Zapraszamy do przeczytania wywiadów z Robertem Bondarą i z Bartkiem Woszczyńskim, oraz do wnikliwej recenzji „Słownika tańca współczesnego” – największej tego typu publikacji na naszym rynku książki o tańcu!
SPIS TREŚCI nr 3.2024
ROZMOWA
Pracujemy, aby odczarować liczne stereotypy wokół baletu. Rozmowa z Robertem Bondarą, kierownikiem baletu Teatru Wielkiego im. S. Moniuszki w Poznaniu – Anna Królica
Czynić świat lepszym – o teatrze Bartka Woszczyńskiego – Justyna Stanisławska
SZTUKA
Przypadek Dory – Ewa Kretkowska
Giselle po drugiej stronie lustra – Małgorzata Cierlik
SYLWETKA
Pracowity Artysta. Robert Bondara – Ewa Kretkowska
Jubileusz 125 rocznicy urodzin Leona Wójcikowskiego – Alicja Iwańska
Wcielenie baletowego perfekcjonizmu – Marianela Núñez – Małgorzata Cierlik
EDUKACJA
Rola i znaczenie kierownika baletu – Marta Seredyńska
VARIA
Refleksyjnie i dowcipnie – sezon baletowy 2023/24 na polskich scenach – K. Gardzina
Propozycje teatrów na sezon 2024/25 – Małgorzata Cierlik
RECENZJA
Abstrakcja w tańcu… Czy to możliwe? – Anna Królica
Polska publikacja leksykograficzna – Alicja Iwańska